OPTIMIZACIJA PCV VENTILA

Evo kako Ford planira produžiti vijek motora s unutrašnjim sagorijevanjem

U vrijeme kada se sve više zemalja odlučuje za ekološku budućnost s manje emisija, Ford ne odustaje od tradicije i inovira u području motora s unutarnjim izgaranjem. Unatoč sve strožim propisima koji najavljuju postupno izumiranje motora s unutrašnjim sagorijevanjem, Ford vjeruje da za takav potez još nije došlo vrijeme i usmjerava se prema napretku. Doduše, u posljednje vrijeme su po tom pitanju "ploču okrenuli" i divovi poput Mercedesa, Renaulta bez obzira na to što je Evropska unija postavila rok (koji je sada već na klimavim nogama) - do 2035. godine planira se zabraniti prodaja novih vozila koja pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem.

No, nije samo Evropa uključena u ovu ekološku revoluciju. Kina je u velikom "elektro zamahu", a iako Sjedinjene Američke Države još nisu formalno usvojile sličnu regulativu, ne može se zanemariti njihovo čvrsto usmjeravanje prema istom cilju, posebno kroz uvođenje ograničenja prosječne potrošnje goriva i visokih kazni za proizvođače koji ne ispune zadane norme.

Proizvođači automobila se, stoga, nalaze pred izazovom: ili će povećati proizvodnju električnih vozila kako bi smanjili prosječne emisije svojih flota, ili će nastaviti s razvojem tehnologija koje smanjuju emisije i potrošnju motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Ford je odlučan istraživati oba puta, ali nedavni patent pokazuje poseban naglasak na drugu opciju, piše portal CarBuzz koji je otkrio da je Ford podnio novi zahtjev Uredu za patente SAD u kojem detaljno opisuju kako se motori s unutrašnjim sagorijevanjem mogu učiniti učinkovitijima.

Predstavljajući inovaciju usmjerenu na poboljšanje učinkovitosti tradicionalnih motora, Ford se fokusira na optimizaciju PCV (Positive Crankcase Ventilation) ventila. Ovaj ključni dio motora ima zadatak vraćanja određene količine ispušnih plinova natrag u komoru za sagorijevanje, čime se poboljšavaju performanse motora i smanjuju emisije. Međutim, postojeći sistemi nisu savršeni, a Ford je predložio metodologiju kojom bi se efikasnost ovog procesa dodatno unaprijedila.

Nova Fordova tehnologija namjerava preciznije usmjeriti pare prikupljene PCV ventilom ili sličnim sistemima natrag u komoru za sagorijevanje, čime se minimizira njihovo oslobađanje u atmosferu i maksimalno iskorištava potencijalna energija. Takav pristup bi teoretski doveo do čišćih emisija, manje potrošnje goriva i veće učinkovitosti.

Ipak, iako ova tehnologija nudi impresivne potencijalne prednosti, njezina stvarna primjena mogla bi se suočiti s brojnim izazovima, uključujući veću složenost i troškove proizvodnje. Ostaje za vidjeti hoće li Fordova inovativna strategija uspjeti prevladati ove prepreke i stvoriti novu eru za motore s unutrašnjim sagorijevanjemu svijetu koji ubrzano prelazi na električna vozila.

Clicky