IT

Društvena mreža koja nije za svakoga: Nova aplikacija popularnija je i od Facebooka

Hrpa limenki Coca-Cole na ljepljivom stolu. Dosadan snimak polupraznog tramvaja. Složit ćete se, prizori su to koje nećete vidjeti na Instagram feedu.

No sve popularnija aplikacija za dijeljenje fotografija BeReal potiče korisnike da pruže stvarni prikaz svog svakodnevnog života. Korisnici tokom dana u nasumično vrijeme dobiju notifikaciju da objave što u tom trenu rade. I da pritom budu iskreni.

Aplikacija je nastala u Francuskoj 2020. i rasla u tišini, a sad ima više preuzimanja na AppStoreu od Facebooka, unatoč tome što nema filtera, oglasa ili lajkova.

Stvarni život

BeReal svojim korisnicima u bilo koje doba dana šalje notifikaciju da imaju dvije minute da snime nefiltriranu fotografiju koristeći i prednju i stražnju kameru na svojim telefonima.

Iako možete snimiti fotografiju nakon tog vremena, drugi korisnici će biti obaviješteni da je došlo do kašnjenja u stvaranju slike i da to možda nije iskren prikaz vašeg trenutnog života. Korisnike se potiče da dodaju osobe koje poznaju, a ne da gomilaju golemu sljedbu neznanaca. Sve slike nestaju nakon što aplikacija obavijesti korisnika da objavi novu fotografiju.

BeReal osnovali su francuski biznismeni Kévin Perreau i Alexis Barreyat, a aplikacija je osmišljena kao "novi i jedinstveni način da otkrijete tko su zapravo vaši prijatelji u svakodnevnom životu".

Prošle godine, Perreau i Barreyat su navodno prikupili više od 36 miliona dolara investicija od američkih firmi Andreessen Horowitz, Accel Partners i DST Global.

BeReal je trenutno druga najpreuzimanija aplikacija za društvene mreže, no važno je napomenuti da su Instagram i TikTok u drugoj kategoriji, kao aplikacije za fotografiju, video i zabavu. Prema podacima firme Sensor Tower, BeReal je ostvario oko četiri miliona preuzimanja na App Storeu i Google Playu od januara 2021. do februara 2022.

Platforma, koja je najprije postala popularna u Francuskoj, trenutno ima oko 300.000 aktivnih korisnika širom svijeta.

Na App Storeu piše da će vas ova aplikacija "raspizditi", "neće vas proslaviti" i "ako želite biti influenser, bolje je da ostanete na TikToku i Instagramu".

Fotografije koje objavljujete su prema automatskim postavkama privatne i vidljive samo odobrenim prijateljima, no moguće je javno podijeliti fotografije ako to želite. Korisnici mogu gledati tuđe fotografije samo ako su sami nešto objavili.

Zasad se ne čini da su poznate osobe otkrile ovu aplikaciju. Korisnici mogu obrisati svoju fotografiju i zamijeniti je drugom, no aplikacija ih na to ne potiče.

Kako javlja Protocol, Barreyat je pokrenuo BeReal razočaran društvenim mrežama nakon što je kao videoproducent sarađivao s influenserima.

"Svaki put kad bih otvorio Instagram, gledao bih reklame i influensere sa savršenim životom. Njegov život nije bio tako savršen kao što su ga prikazivali", rekao je glasnogovornik njegovog start upa.

Nakon lansiranja aplikacije na LinkedInu je napisao: "Sretan sam što smo konačno pokrenuli BeReal, prvu nekontroliranu aplikaciju za dijeljenje fotografija."

"Umoran i iznerviran svim glupostima na društvenim mrežama, odlučio sam pokrenuti svoju. Bez lajkova, bez pratitelja, bez oglasa, bez filtera, samo ono što moji prijatelji rade, na najautentičniji mogući način", dodao je.

Aplikacija je postala popularna na univerzitetima u Americi i Velikoj Britaniji, a mnogi su je nahvalili na Twitteru. Aplikacija je trenutno ocijenjena s pet zvjezdica, a korisnici tvrde da je osvježavajuća promjena u odnosu na druge platforme na kojima se korisnike potiče da objavljuju samo uređene verzije svojih života.

Clicky