Vijesti

Donosimo detalje. Ko će moći iznajmiti električni automobil, kako i po kojoj cijeni

Projekt carsharing e-GO koncept koji podrazumijeva iznajmljivanje električnih automoibila slično poput romobila novitet je na bh. tržištu koji će na početku biti dostupan samo u Sarajevu, a startat će 26. juna.

Detalje o tome kako će stvari funkcionirati u praksi od ulaska u automobil do parkiranja za Raport pojašnjava direktorica e-GO kompanije Aldina Hadžić.

"Od 26. juna mi krećemo s projektom, s vozilima na ulici, aplikacija će biti aktivna tada. Najveća investicija je na vozilima, punjačima i aplikaciji, koja je ključna i koja radi sve u ovom čitavom sistemu.

Koliko nam zakon i zaštita o krajnjim potrošačima dozvoljava, toliko smo se mogli zaštitit na svaki mogući način putem aplikacije", kaže nam Hadžić.

Morate imati minimalno dvije godine vozačku

Praktično pojašnjava kako će stvari funkcionirati s električnim automobilima, odnosno kako ih koristiti na ulicama Sarajeva od 26. juna.

"Preko aplikacije se registrujete, a za registraciju vam je potrebna vozačka dozvola koju slikate i naravno kreditna kartica.

Registracija prolazi vrlo brzo, kroz 10-ak minuta. Postoje određeni kriteriji, a jedan od njih je da morate imati minimalno dvije godine vozačku vozvolu. To je radi vaše sigurnosti, radi sigurnosti u saobraćaju i donešeno u dogovoru sa policijom. Jednom kada se registrujete, ne morate se više registrovati. Aplikacija vam je uvijek aktuelna.

U aplikaciji će biti unesene sve lokacije gdje su smještena naša vozila, gdje ih preuzimate i gdje ih vraćate. Ne možete ostavljati vozila po čitavom gradu, jer je ovo ozbiljniji koncept nego romobili, ali to je pozitivna stvar za građane jer uvijek imate rezervisano parking mjesto, bez plaćanja jer ga za vas plaća e-GO kompanija.

Kroz aplikaciju se pokreće vozilo. Uzimate ključ koji je u pretincu za rukavice. Kad završavate s vožnjom, ostavljate na određenoj parking lokaciji gdje vam odgovara.

Na kraju imate obavezu samo da ocijenite čistoću vozila i da unesete dvije fotografje s eventualnim fizičkim oštećenjima koja ćemo mi evidentirati na vozilima", kazala je.

Penali za nepropisna parkiranja

Jedan od problema mogao bi biti da vozači ne ostavljaju ta vozila na predviđenim parking mjestima, ali i za to postoji rješenje.

"Vozači će se vrlo brzo iskristalizirati ko će biti korisnik e-Go koncepta. Moramo se držati propisa. Zašto? Zato što u suprotnom sami sebe izlažemo dodatnimm plaćanjima, prekršajima… Za takve slučajeve vi ćete nažalost plaćati kazne, i na našu sreću jer ćemo se mi potruditi da to ne radite više nikada.

Ako niste na ciljanoj parking lokaciji, to će biti kao i da niste ugasili automobil. Mi imamo tim ljudi na terenu i oni će vrlo brzo doći do automobila, upaliti ga preko ključa i vratiti na lokaciju, ali će ljudi za to platiti određene penale. Mi imamo dogovre s gradom i policijom, mora postojati neki red da taj koncept funkcioniše", kazala je Hadžić.

Cijene još uvijek nisu jasno definisane, ali postoje naznake.

"Što se tiče cijena, bit će kombinacija kilometara i vremena. Bit će dosta pristupačne, imat će neki početni startni paket s tim da ćemo najvjerovatnije za prvi mjesec dana konzumacije napraviti neke pogodnosti dok se ljudi malo naviknu. Postojat će paketi s kombinacijom vremena i kiolometraže. Sarajevo je dugo nekih 15-ak kilometara, a znamo da nekada s kraja na kraj grada putujemo oko sat i pol, tako da su ovakvi paketi neizbježni.

Cilj projekta je da ljudi probaju električna vozila, da smanjimo emisiju zagađenja i gužvu. Kod nas je u većini vozila samo jedan vozač. Na zapadu sjedne sedam ljudi u ovakvo vozilo i svi daju po euro. Trebat će vremena da se ljudi malo naviknu, ali vjerujem da će biti dosta želje za ovim konceptom", zaključila je na kraju Hadžić.