Davor Čičić početkom ove godine stao je na čelo Društva Sarajevski kiseljak d.o.o. On za Raport govori o planovima ove kompanije, utjecaju globalne pandemije koronavirusa na poslovanje te o novinama iz ove kompanije.
Posljednji mjeseci zasigurno su donijeli mnogobrojne promjene u poslovanju na globalnom nivou, ali ipak izgleda da se pokušavamo svi vratiti u stanje onog „normalnog“ od prije. Kako se je Sarajevski kiseljak iznio ovu situaciju i kakvi su vam planovi za predstojeći period?
Novonastala situacija je pred Sarajevski kiseljak, kao i pred mnoge druge privredne subjekte postavila različite izazove. No bez obzira na otežane okolnosti, kontinuitet našeg poslovanja nije bio ugrožen. Prateći preporuke nadležnih organa u našoj zemlji i potrebe tržišta, prilagodili smo se i tako organizirali rad. Naši proizvodni pogoni niti u jednom trenutku nisu prestali raditi s tim da je preventivna zaštita dodatno pojačana. Naši uposlenici su zaista odgovorno djelovali i maksimalno se angažirali, stoga im se ovom prilikom posebno moram zahvaliti. Nekako smo bez panike i zajedničkom suradnjom uspijevali da izađemo na kraj s ograničenjima koja su se nametala.
Pred nama je toplije vrijeme, ulazimo u period kada svi traže bocu osvježenja više, tako da smo sada fokusirani na to. Sve je spremno za sezonu. Radimo u punom kapacitetu i imamo spremne dovoljne količine svih naših proizvoda za opskrbu tržišta. Također, krećemo i sa marketinškim aktivnostima, a u planu je i plasiranje nekih noviteta.
Kakav je tržišni udio Sarajevskog kiseljaka u našoj zemlji, a kakav na inozemnom tržištu?
Sarajevski kiseljak je najveći proizvođač prirodne mineralne vode i osvježavajućih bezalkoholnih pića i ujedno lider na domaćem tržištu u svojoj branši. Trenutačno oko 40% od ukupne vlastite proizvodnje plasiramo na strana tržišta. Kontinuirano bilježimo rast izvoza, a posebno bih izdvojio odlične rezultate na tržištu susjedne Hrvatske gdje svi naši brendovi, a posebno sokovi Sky imaju jaku tržišnu poziciju.
Vaš relativno novi proizvod, negazirana prirodna mineralna voda Sara, koja se puni u novoj tvornici u Kreševu, od početka godine je na tržištu. Kakve su reakcije potrošača?
Da, Sara je od početka godine na policama širom BiH, a tek nedavno smo krenuli sa kampanjom „Rođena u prirodi“. Kupci se još uvijek upoznaju sa ovim našim proizvodom, ali za sada su sve pozitivne reakcije što nas posebno raduje. Kreševo ima izuzetno kvalitetnu vodu, i izvor iz kojeg dolazi Sara je zaista jedinstven u ovom dijelu Bosne i Hercegovine.
Vjerujem da smo plasiranjem domaće negazirane vode na tržište na putu da samo još dodatno ojačamo našu poziciju kao jednog od vodećih proizvođača i distributera bezalkoholnih pića, kao i sav naš portfolio. Sigurni smo da će ovaj proizvod opravdati sve ono iza čega stoji naša kompanija i pronaći poziciju koju zaslužuje, za početak na domaćem tržištu, a s vremenom, naravno, i s otvaranjem prilika i na drugim tržištima.
Imate li planove u Kreševu pokretati i neke nove linije?
To svakako zahtijeva dodatna ulaganja, ali da u nekom budućem periodu u novootvorenoj tvornici planiramo ulagati u proizvodne linije na kojima će se moći proizvoditi aromatizirane vode i sokovi.
Uz Saru, koja je stigla ove godine, vi ste u prošloj imali i noviteta među gaziranim pićima. Najavljujete i novitete za ovu godinu, o čemu je riječ?
Da, od prošle godine posljednji novitet među gaziranim osvježavajućim pićima Sarajevskog kiseljaka je Sky Cola ZERO. Prateći svjetske trendove, ovo piće donosi originalni okus svima dobro poznate Sky Cole, ali bez šećera i bez kalorija. Prošle godine smo lansirali novi SENSATION okus, dunja-kruška, koji je zaista postao favorit među SENSATION okusima. Uz Saru, uskoro ćemo predstaviti i još jedan premium proizvod, ali neka to bude iznenađenje.
U priči o svim novim proizvodima, niste nam se pohvalili nagradom koja je stigla za dobri stari Sarajevski kiseljak. O čemu je riječ?
Istina, naša mineralna voda Sarajevski kiseljak odlikovana je prestižnim zlatnim priznanjem za kvalitetu (Gold Quality Award) koju dodjeljuje Internacionalni institut za kvalitetu Monde Selection. Ovo nije prva nagrada koju je osvojio Sarajevski kiseljak, ali je posebna. S obzirom na ugled koji Monde Selection institut i nagrada imaju u svijetu, te u tako jakoj konkurenciji među 3.200 proizvoda koji su sudjelovali na takmičenju ove godine, osvojiti zlatno priznanje zaista nije mala stvar. Sarajevski kiseljak je brend koji je prisutan više od 125 godina i u kvalitetu naše vode su se uvjerile mnoge generacije. Nagrada je našoj kompaniji poticaj da nastavimo ovim stopama te da i dalje tržištu nudimo samo najbolje proizvode, vrhunske kvalitete.
Sarajevski kiseljak je kompanija poznata po tome što kontinuirano ulaže u marketinške kampanje. U kojem smjeru ćete ići u ovoj godini? Nastavljate li saradnju sa Warner Brosom?
Jako nam je važno da naši brendovi nose težinu i komuniciraju s kupcima na zanimljiv i njima blizak način. Kampanje za Sarajevski kiseljak sa zaštitnim licima Amirom Medunjanin i Radetom Šerbedžijom, te za Sky Colu u suradnji s Warner Brosom su posebno dojmljive. Na obostrano zadovoljstvo, s kompanijom Warner Bros ćemo i u ovoj godini nastaviti suradnju. Fascinacija superjunacima i njihovim moćima je kroz generacije bila prisutna, a danas je to još više izraženo. Sky Cola se potpuno uklapa u cijeli koncept. Raditi s kompanijom koja je globalni lider u filmskoj industriji značajno je iskustvo. A prema reakcijama naših kupaca i prodaji, cijela priča pokazala se kao pun pogodak. Kao što sam i prethodno spominjao, u ovoj godini imamo novu kampanju za brend Sara, a radimo i na osvježenje marketinške komunikacije za neke od naših brendova.