Pretjerana potreba za kupovinom, prema riječima psihologa, može ipak da preraste u opsesivnu potragu za novim stvarima kako bi se ispunila emotivna praznina. Kupovina novih cipela ili nove krpice najlakši je način da se zamjene loše emocije.
Stručnjaci tvrde da se "žrtve" šopinga uglavnom opisuju kao osobe s manjkom samopouzdanja, osjećajem manje vrijednosti i potrebe za stalnim dokazivanjem. Sociolozi upozoravaju da su najbitnija središta društvenih okupljanja postali upravo tržni centri, a koliko je čitava ta fama oko kupovine postala ozbiljna, govori i činjenica da ljudi troše novac i preko svojih mogućnosti.
Žene
Pripadnice ljepšeg pola se od davnina smatraju rasipnicama. U želji da se svide suprotnom polu, često znaju da pretjeraju i odu iznad svojih mogućnosti. Uglavnom troše na kozmetiku, razne tretmane, masaže, boje za kosu i odjeću. Postalo je normalno da svaka žena ima nekoliko pari cipela u ormaru za svaku priliku i u skladu sa svakom kombinacijom iz ormara.
Muškarci
Jači pol u prosjeku postupa razumnije s novcem od žena. Međutim, muškarci su zato slabi na najnoviju tehniku. U stanju su da potroše gomilu novca ako su ugledali novi plazma TV, mobilni telefon ili digitalni fotoaparat. Iz strasti prema automobilima ne prezaju ni pred vrtoglavim svotama kredita ili lizinga.