Priča o Cockti, piću YU-generracija, koja je rođena na dašanji dan, započinje 1952. godine. Tada je vodstvo kompanije Slovenijavino došlo na zamisao stvaranja jedinstvenog osvježavajućeg slovenskog pića koje bi moglo konkurirati sličnim pićima iz inozemstva.
Diplomirani inženjer hemije Emerik Zelinka, zaposlenik istraživačkog laboratorija kompanije Slovenijavino, te otac Cockte, stvorio je osvježavajuće piće koristeći lokalno ljekovito bilje, dok ga je u isto vrijeme stvorio jedinstvenim, umjesto da pokušava kopirati slična inozemna pića.
Zelinka i njegova ekipa su bili uspješni, te je Cockta rođena s novim, definiranim okusom koji proizlazi iz mješavine jedanaest različitih ljekovitih biljaka. Među njima je i divlji šipak – plod koji utječe na njezinu poznatu i karakterističnu aromu – koji se do tada koristio samo za vrijeme obične prehlade za pravljenje čaja od šipka, zatim vitamin C, različito ljekovito bilje i karamelizirani šećer, a ime duguje riječi koktel.
Razvoj i promocija novog Cockta proizvoda bio je jedan od prvih projekata baziranih na tržištu u tim danima. Marketinška kampanja je pažljivo pripremljena: dovedeni su dizajneri, uključujući neke studente arhitekture, koji su dizajnirali korporativni imidž koristeći skromni izbor tipografije koju su imali na raspolaganju. Također su morali dizajnirati originalnu karakterističnu flašu baziranu na savremenom dizajnu pivske flaše, te na kraju, kartonsko pakiranje i dostavna vozila.
Mnogi stariji Slovenci će se još sjećati plakata koji su pomeli cijelu zemlju kao dio marketinške kampanje: na njima je bila istaknuta prekrasna mlada žena s kosom svezanom u rep i plavim očima kako u svojim rukama drži bocu tajanstvenog novog pića.
Prvo slovensko osvježavajuće piće vrhunske kvalitete, te njen vrhunski korporativni imidž su predstavljeni javnosti po prvi put u 8. marta 1953. na tradicionalnom međunarodnom takmičenju u skijaškim skokovima u Planici. Od tada Planica i Cockta idu ruku pod ruku, te su povezane jedna s drugom više od pedeset godina.
U godinama koje su slijedile Cockta je postala piće za mlade i ne-tako-mlade generacije, za sve koji cijene zdravi stil života. Prve godine proizvodnje četiri miliona flaša Cockte su prodani samo u Sloveniji, dok je deset godina kasnije prodaja skočila na 71 milion. Iz Slovenije, Cockta se proširila na duga tržišta SFRJ, gdje su ustanovljene tvornice s dozvolama za punjenje flaša.
Godine 2000. marku Cockta kupila je prehrambena kompanija Kolinska, koja je danas poznata kao Droga Kolinska d.d. U posljednje vrijeme je povezana sa stripovima o njoj sa svojih službenih stranica, koji su prikazani na TV-u kao reklame, u novinama, pa čak i u kinima.
Šest godina kasnije, Cockta je sponzorirala Svjetsko prvenstvo MaxCard, koje se održalo u Ljubljani.
Drogu Kolinsku d.d. in njenu robnu marku Cockta 30. juna 2010. kupila je Atlantic Grupa d.d. iz Hrvatske.