Cijene neobrađenih dijamanata — sirovog, nebrušenog kamenja — pale su 2023. jer mnogi potrošači nakon pandemije zaziru od luksuzne robe. Više troše na hranu i putovanja.
Prema Zimnisky Global Rough Diamond Indexu, cijene su najniže u posljednjih godinu. Industrijski analitičari pripisuju ovaj pad generalnom opadanju prodaje nakita.
Biraju usluge
Cijene dijamanata prilagodile su se potrošačima koji biraju usluge umjesto nakita. Ljudi jedu vani, putuju i troše novac na nova iskustva, a ne na luksuznu robu, kažu analitičari.
"Dijamanti su tržište koje u potpunosti pokreću potrošači", rekao je Edahn Golan, nezavisni analitičar za dijamante.
Potražnja kupaca za dijamantnim nakitom utječe na cijene sirovih dijamanata i, u određenoj mjeri, na maloprodajne cijene.
Trgovci na malo potiču potrošače, ulažući stotine miliona dolara u reklamu.
Pad cijena uslijedio je nakon dvije rekordne godine u prodaji neobrađenih dijamanata.
U 2021. i 2022. potražnja za nakitom od prirodnih dijamanata bila je na najvišem nivou svih vremena.
Došlo je do pomaka
"Došlo je do pomaka prema gore. Sada postoji korekcija na drugoj strani", primijetio je analitičar Paul Zimnisky.
Međutim, pad cijena neobrađenih dijamanata ne znači da će kupci vidjeti jeftinije cijene u trgovinama.
Trgovci na malo obično ne prilagođavaju svoje cijene u trgovinama na temelju tržišta neobrađenih dijamanata, bez obzira na to postaju li proizvodi jeftiniji ili skuplji.
Prema Golanu, "trgovci na malo postavljaju cijenu i žestoko štite svoje bruto marže."
"Kratkoročno, ako veleprodajne cijene padnu, neki će draguljari pokušati iskoristiti priliku za povećanje marže", rekao je Zimnisky.