Rudari litija smanjuju troškove i smanjuju planove za proširenje proizvodnje nakon što je usporavanje potražnje za električnim vozilima u Kini srušilo cijenu metala za baterije.
Cijena litija pala je više od 80 posto u protekloj godini na 13.200 dolara po toni, što je najniža razina od 2020., nakon što su prekomjerne razine ponude pogodile tržište, prema podatkovnoj grupi Benchmark Mineral Intelligence.
Posljedice su natjerale rudare - uglavnom u Australiji, koja proizvodi 40 posto svjetskih zaliha - da ograniče proizvodnju jer sve manja potražnja za električnim vozilima ostavlja zalihe poluprerađenog materijala kroz opskrbni lanac.
"Prolazimo kroz razdoblje u kojem se previše novih projekata pojavilo online u prekratkom vremenu", rekao je William Adams, voditelj istraživanja robnih tržišta u Fastmarkets, agenciji za izvješćivanje o cijenama. "Tek smo počeli primjećivati povlačenje."
Iako litij nije pao tako nisko kao u razdoblju od 2019. do 2020., kada je dosegao najnižu vrijednost od oko 6000 dolara po toni, profitabilnost mnogih proizvođača rastegnuta je na trenutnim razinama.
Goldman Sachs procjenjuje višak od 200.000 tona ekvivalenta litij karbonata, ili 17 posto globalne potražnje, ove godine, što će zahtijevati "znatna smanjenja ponude" kako bi se uravnotežilo tržište.
Ali političari i rukovoditelji u Australiji zabrinuti su da su tamošnji rudari najizloženiji neočekivanoj brzini i dubini pada litija, nakon što su njihovi projekti prvi osjetili efekte mreškanja.