Pivski test

‘Čega se lik dosjetio’: Ovako je Steve Jobs intervjuisao kandidate na razgovoru za posao

Pokojni izvršni direktor i suosnivač Applea Steve Jobs koristio je "pivski test" za intervjuisanje kandidata za tehnološkog diva.

Razgovori za posao vrlo su formalni i prolazak kroz taj proces, pogotovo kada je u pitanju tako velika kompanija kao Apple, za mnoge je zastrašujuća pomisao. Jobs je toga bio itekako svjestan, pa je želio napraviti promjenu. Kako prenosi as.com, Jobs je želio "prekinuti" trend da se sagovornici pojavljuju sa napamet naučenim popisom odgovora u glavi, kao da samo čitaju skriptu, prenosi Index.

Stoga je odlučio odbaciti tradicionalna pitanja na razgovoru za posao i učiniti za mnoge stresnu situaciju ležernom. Kad prvi put upoznajete novog kolegu, možda razmišljate o tome biste li "sa tom osobom popili pivo" ili biste sa njom razgovarali "opušteno u šetnji".

Pa, umjesto da je to samo zamišljao, Jobs je učinio upravo to, te je izvodio kandidate u šetnju i na kriglu piva da vidi hoće li dobro odgovarati Appleu, što je u principu bilo poznato kao "pivski test".

Izvođenje potencijalnih zaposlenika u šetnju pomoglo bi im da se malo opuste, a kad bi Jobs kandidate doveo u pub, navodno bi im postavljao pitanja poput "Kada ste zadnji put nešto postigli?" ili "Šta si radio prošlog ljeta?".

Mnogi menadžeri skloni su tražiti određene tačne i netačne odgovore kada intervjuišu kandidate za posao. Međutim, to očito nije bio slučaj sa Jobsom jer je jednostavno pokušavao bolje upoznati pojedinca. Jobsov cilj u intervjuisanju kandidata bio je pronaći najbolje od najboljih, "A-igrače", kako ih je jednom nazvao.

"Otkrio sam da kada okupite dovoljno A-igrača, kada prođete kroz nevjerovatan posao pronalaženja tih A-igrača, oni stvarno vole raditi jedni sa drugima. Zato što nikada prije nisu imali priliku to učiniti", objasnio je Jobs.​

Clicky