Uz pandemiju Covida-19 koja ne posustaje, aerodromi širom svijeta razmišljaju o promjeni poslovanja koja će pružiti putnicima osjećaj sigurnosti i zaštite od bolesti.
Zbog smanjenog broja putnika, troškovi se smanjuju na svim područjima osim na tome.
"Bez obzira na to kako će novo normalno izgledati... sve više će se oslanjati na samouslugu", kaže upravitelj aerodroma Dallas-Forth Worth International Airport (DFW) Sean Donohue za Reuters.
Aerodrom u saradnji sa aviokompanijom American Airlines, kojoj je sjedište na tom aerodromu, testira samouslužnu predaju prtljaga, te nove tehnologije u toaletima koje isključuju fizički dodir s uređajima, od spremnika za sapune, preko slavina, do vodokotlića i spremnika za papire za brisanje ruku. Senzori na tim uređajima dojavljivat će i zaposlenicima kad ih treba nadopuniti.
"Najviše prigovora putnika prima se zbog korištenja toaleta", kaže Donohue.
Dallas isprobava tri tehnologije za predaju prtljaga. Taj aerodrom jedan je od najprometnijih na svijetu dijelom i zahvaljujući tome što ga je American Airlines odabrao za glavno prometno čvorište.
Prošle je godine DFW uveo biometrijski sistem u kojemu lice putnika služi kao ukrcajna propusnica za avion za međunarodne letove, a sad razvija sličnu tehnologiju za dolazak putnika u saradnji s američkom pograničnom policijom i carinom.
Delta Air Lines otvorio je prvi biometrijski terminal u Atlanti 2018., a neki evropski i azijski aerodromi također su počele koristiti tehnologije koje se temelje na prepoznavanju lica.
To je izazvalo zabrinutost zbog povrede privatnosti.
Aerodrom Dallas testira i nove tehnologije u području dezinfekcije uključujući ultraljubičasto zračenje koje uništava mikrobe prije nego što uđu u sistem klima uređaja.
"Tehnologija je presudna jer može biti vrlo učinkovita", kaže Donohue, no dodaje da je važno i da putnici vide svojim očima šta se događa jer to ulijeva povjerenje.
DFW je u razvoje novih tehnologija uložio milione dolara. Kako aerodrom bilježi rast prometa pa je 11. jula kroz njega prošlo 114.000 putnika za razliku od aprila kad je imo prosječno oko deset hiljada putnika.
Dallas testira i tehnologiju mjerenja temperature zaposlenika koja ne uključuje ljude no to još ne planira za putnike.
Michael Davies, koji vodi program novih tehnologija na London Business School kaže da će upravo uvođenje novih tehnologija biti najveća promjena među svima koje danas prolaze aerodromu jer će putnici tražiti manje prostora i trošiti manje vremena na kupovinu i objede na aerodromima.