Prodaja automobila Bentley, Porsche i Rolls-Royce osjetno je opala u Koreji, a to nema nikakve veze s njihovim cijenama ili ekonomskom situacijom. Glavni razlog za to je uvođenje obveznih zelenih registarskih pločica za vozila koja su kupljena na kompaniju.
Ovo pravilo je stupilo na snagu početkom ove godine, a iniciralo ga je Ministarstvo infrastrukture i saobraćaja u pokušaju da spriječi poduzetnike da kupuju skupe automobile na kompanije kako bi izbjegli plaćanje poreza.
Novo pravilo propisuje da svi automobili u vlasništvu kompanija čija je cijena veća od 80 miliona wona (oko 54.500 eura) nose prepoznatljive zelene tablice koje označavaju da vozila nisu u privatnom vlasništvu. Ovaj potez korejskih vlasti je očito postigao svoju namjenu, jer čini se da ljudi manje žele voziti luksuzne automobile za koje je na prvi pogled jasno da zapravo nisu njihovi privatni, nego od kompanije. Osim zbog ega vlasnika, ovo pravilo ima odbijajući efekt i zbog toga da skupi auti s zelenim registracijama više privlače pažnju poreznika.
Prema starom sustavu, korejski vlasnici tvrtki mogli su registrirati automobile za svoju rodbinu kao službena vozila i platiti manji porez nego što bi platili da su vozilo nabavili privatnim kanalima. Ali sada kada su svi službeni automobili jasno označeni, takva će taktika će upadati u oči poreznika ako se automobili zapravo koriste kao privatna vozila.
Učinak na prodaju luksuznih i egzotičnih automobila bio je ogroman. Registracije novih Bentleya u Koreji pale su za 77 posto u prva tri mjeseca 2024. u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, dok su Rolls-Royce i Porsche izvijestili o padu od 35 posto i 23 posto, dom je prodaja Lamborghinija pala za 22 posto.
"Općenito govoreći, malo kupaca ili vlasnika tvrtki preferira kupnju vozila sa zelenim tablicama zbog prevladavajuće negativne slike o automobilima na tvrtke i leasing. Ovo će oslabiti opće raspoloženje vlasnika tvrtki koji planiraju kupiti luksuzne automobile kao flotna vozila", rekao je glasnogovornik neimenovanog proizvođača luksuznih automobila novinarima Korea Timesa.
Korea Times otkriva da su automobili u vlasništvu tvrtki činili 40 posto ukupnih registracija prošle godine, ali sada čine samo 28 posto, a to je prvi put da su pali ispod 30 posto.