Njemački start-up Sono Motors iz Munchena predstavio je prilično povoljni i vrlo inovativni električni automobil.
Najvažniji detalj: automobil nazvan Sion može puniti baterije suncem i to čini vrlo efikasno.
Solarni paneli na električnim automobilima nisu ništa novo, primjerice aktualni Ioniq 5 ga ima i pomoću njega može napuniti dovoljno energije za 5 do 6 kilometara na dan, što je mala ušteda. Sion, prema tvrdnjama proizvođača, može više.
Iz Sono Motorsa tvrde da njihov automobil u idealnim uvjetima u jednom tjednu može napuniti dovoljno energije za 245 kilometara što je već respektabilna distanca, neki rade i manje kilometara sedmično.
Ipak, kako su idealni uvjeti vrlo rijetki, Sono Motors je naveo i prosječnu vrijednost, prenosi "Jutarnji list".
Oni vjeruju da će tokom godine automobil napuniti dovoljno energije da svake sedmice prijeđe prosječno 112 kilometara uz pomoć sunca.
Naravno, automobil je moguće puniti i na klasičnom punjaču i to maksimalnom snagom od 75 kW. Kapacitet baterije je dobrih 54 kWh, a deklarirani doseg automobila 305 kilometara.
Najavljena cijena automobila je 29.900 eura, što bi ga učinilo jednim od najjeftinijih električnih automobila na tržištu.
Sono Motors proizvodnju planira pokrenuti u drugoj polovini iduće godine u tvornici Valmet Automotive u Finskoj, a kupci Sion već mogu rezervirati na internetu uz uplatu 500 eura pologa.
Planovi proizvođača su prilično veliki. Tijekom idućih sedam godina namjeravaju proizvesti čak 257.000 automobila.
Tajna efikasnog solarnog punjena je činjenica da je ovaj, ne baš najljepši, automobil prekriven solarnim panelima. Oni su na krovu, na poklopcu motora, ali i na gornjim dijelovima bočnih vrata i blatobrana.
Tu su i druge inovativne ideje. Kao filter za zrak koristi se mahovina (nije šala ni greška). Mahovina se nalazi iza vjetrobrana u unutrašnjosti i trebala bi svojim elektrostatičnim svojstvima zaustavljati 20 posto fine prašine iz zraka. Ne zna se treba li je zalijevati.
Automobil je dugačak 447 centimetara, širok 183 i visok 166, a u njegov prtljažnik stane 650 litara. Električni motor razvija 163 KS i 270 Nm, a maksimalna brzina je ograničena na 140 km/h. Kako bi se smanjili troškovi održavanja, kompanija namjerava upute za popravak i održavanje objaviti javno, ne držati samo za svoje ovlaštene servise.
Sve ovo zvuči pomalo čudno i previše dobro da bi bilo istinito. Je li Sono Motor zaista ozbiljan igrač saznat ćemo za najkasnije godinu i po.