ovo je njihova prica

Bezos je nagovorio brata i sestru da u Amazon ulože 10.000 dolara: Danas njihov dio vrijedi milijardu

Sredinom 1990-ih, investicija od 10.000 dolara u novonastalu internet knjižaru izgledala je rizično, ali za braću i sestre Jeffa Bezosa – Marca i Christine – ta odluka ih je vjerovatno katapultirala u redove milijardera.

Bloombergov izvještaj otkriva da je 1996. njih troje kupilo 30.000 dionica Amazon.com za po 10.000 dolara. Ova investicija je od tada eksponencijalno rasla, pri čemu bi udijeo oba brata i sestre danas potencijalno dostigao preko milijardu dolara, što je povećanje od vrtoglavih 10.249.900 posto.

Prema članku Luxury Launchesa, koji se poziva na Bloombergov izvještaj od 31. jula 2018, tadašnji udjeli braće i sestara Jeffa Bezosa procijenjeni su na 640 miliona dolara pojedinačno, na osnovu zaključne cijene dionica Amazona od 91 dolar u to vreme. Sada, uz cijenu dionica Amazona od 149 dolara, njihovi udjeli su procijenjeni na više od milijardu dolara, pojedinačno, ili preciznije: 1,044 milijarde dolara.

Bezos je, prepoznajući novi potencijal e-trgovine, krenuo u ambiciozan poduhvat osnivanjem Amazona još u julu 1994. godine. To je bilo vrijeme kada su internet prvenstveno koristile vlade i obrazovne institucije. Uprkos ovim ograničenjima, Bezos je bio nepokolebljiv i slijedio je svoju viziju, uvidjevši šire mogućnosti koje internet može ponuditi.

Uvjeriti investitore, uključujući njegovu porodicu , u potencijal ovog poduhvata uprkos velikom riziku od neuspjeha bio je monumentalan zadatak. Bezos je upozorio svoje roditelje na rizik od 70% gubitka ulaganja. Prema knjizi “The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon“, rekao je:

“Želim da budete svjesni rizika jer želim da se vratim kući za Dan zahvalnosti, u slučaju da ovo ne uspije.”

Godine 1994. Bezos je navodno održao 60 sastanaka sa članovima porodice, prijateljima i potencijalnim investitorima u pokušaju da ih ubijedi da investiraju u njegovu ideju o internet knjižari. Od 60 ljudi kojima se obratio, 38 ga je odbilo. Godinama kasnije, Bezos je razmišljao o ovim ranim odbijanjima, napominjući kako su neki od onih koji su odbili njegovu ponudu i dalje bili pogođeni tadašnjom odlukom, ili su je prihvatili kao dio života ili su smatrali da je previše bolno o njoj raspravljati.

Amazonov put do uspjeha bio je prepun izazova. Kompanija je na berzu izašla 15. maja 1997. po cijeni od 18 dolara po dionici, navigirajući kroz turbulentna vremena dot-com balona. Ipak, pod Bezosovim vodstvom, kompanija ne samo da je opstala već je i procvketala, proširivši se izvan maloprodaje na mreži i postigavši ​​tržišnu kapitalizaciju od 1,5 biliona dolara.

Marc i Christine Bezos, uprkos izrazito povučenom životu, bili su sastavni dio Amazonove priče. Marc Bezos, odstupajući od Amazonove staze, napravio je uspješnu karijeru u oglašavanju i filantropiji, dok je Christine Bezos zadržala diskretnu aktivnost, fokusirajući se na porodične i filantropske poslove.

Iskustvo braće i sestara Bezos s Amazonom, od visokorizične investicije do povrata od milijardu dolara, naglašava snagu vizionarskog poduzetništva i potencijal digitalne ekonomije. Njihova priča, isprepletena s usponom jedne od najutjecajnijih svjetskih kompanija, naglašava dalekosežni utjecaj strateškog preuzimanja rizika u svijetu tehnologije i trgovine koji se brzo razvija.

Priča o braći i sestrama Bezos i njihovom ulaganju u Amazon više je od priče o finansijskoj dobiti; to je primjer potencijala start-upa. Njihov uspjeh je podsjetnik da ulaganje u start-uo, iako rizično, može dovesti do izvanrednih rezultata. Radi se o uočavanju prilika u vizionarskim idejama i hrabrosti da ih podržimo, čak i kada se budućnost čini neizvjesnom.

Zamislite da ste dio nečega što počinje s malim, ali prerasta u globalni fenomen. To je privlačnost ulaganja u start-upe. Današnja mala online knjižara mogla bi biti sutrašnji tehnološki gigant.

Clicky