Pojavom streaming servisa novi filmovi i serije objavljuju se kao na traci i vrlo je teško izabrati šta gledati.
Filmski kritičari su za BBC sad napravili spisak najboljih filmova koji su objavljeni 2023. godine do sada.
Evo ih:
Saint Omer
Ova žestoka, srceparajuća drama o rasi, klasi i majčinstvu bila je ulazak Francuske u prošlogodišnju trku za Oskara, i još uvokek sam zbunjen zašto nije nominovana. Alice Diop koristi svoje iskustvo snimanja dokumentarnih filmova, jer svoju priču zasniva na stvarnom slučaju mlade Senegalke u Francuskoj optužene da je ostavila svoju bebu na plaži da umre. Diop izmišlja Ramu, trudnu spisateljicu koja odlazi u grad Sveti Omer da svjedoči suđenju, što poigrava njene sumnje i strahove. Kao Laurence, majka kojoj se sudi, Guslagie Malanda je neprirodno mirna, gotovo zamrznuta u rezignaciji. Kayije Kagame kao Rama vam omogućava da vidite kako joj um juri i srce joj lupa dok gleda, iako je njeno lice ravnodušno. Diop je svoj dijalog zasnovala na sudskim transkriptima, ali rezultati daleko prevazilaze suve činjenice na stranici i stvaraju zadivljujući film s dvije duboke i živopisne žene na ekranu.
Close
Lucas Dhont prati svoj nagrađivani debi, Girl, s još jednom delikatnom, ali emotivno potresnom dramom o odrastanju koja je toliko naturalistička da biste je mogli zamijeniti za dokumentarac koji leti na zidu. Njegovi junaci su Leo (Eden Dambrine) i Remi (Gustav de Vaele), dva 13-godišnja dečaka koji uživaju u intimnom prijateljstvu u bukoličnoj Belgiji. Ali kada se upišu u novu školu, pritisak vršnjaka proteže njihov odnos do tačke loma. Nadljudski osjetljiv na bolove tinejdžera, Dhont razumije da nije potrebno otvoreno maltretiranje da bi se mladi ljudi osjećali kao da su pod nepodnošljivim napadom. Usputna pitanja drugova iz razreda dovoljna su da ih zauvijek promijene.
John Wick: Chapter 4
Najnoviji nastavak umjetničke franšize pune akcije s Keanuom Reevesom kao ubicom za kojeg navijamo nema konkurenciju za najbolji mainstream, komercijalni film godine do sada. Sa višemilionskom cijenom na glavi, Wick kanalizira svog unutrašnjeg Jamesa Bonda, lutajući svijetom kroz Pariz, Berlin i Osaku, pokušavajući izbjeći smrt. Ovaj unos je veći i rasprskaniji od prethodnih Wickovih, a režiser Chad Stahelski ga čini vizuelno zapanjujućim i zabavnim, s akcijom punom borilačkih vještina, oružja i mačeva. Reevesova simpatična ličnost pomaže nam da se povežemo s likom koji je odavno izgubio broj tijela koja je poslao na put. Ian McShane je uvijek bio oduševljen kao Wickov urbani kolega, Winston, a film nam daje još jednu priliku da vidimo Lancea Reddicka, koji je nedavno preminuo, kao vratara, Charona.
Holy Spider
Ali Abbasijev jezivi Sveti pauk zasnovan je na istinitoj priči o oženjenom neimaru (Mehdi Bajestani) koji je ubio 16 seksualnih radnica u iranskom svetom gradu Mešhadu 2000. i 2001. U glavnoj ulozi Zar Amir Ebrahimi (dobitnica nagrade za najbolju glumicu u Cannesu) kao odlučan novinar koji istražuje zločine, isprva se čini kao atmosferski prateći komad Silence of the Lambs i drugim dramama o serijskim ubicama na velikom ekranu. Provokativni zaokret je da neki građani i političari vide ubicu kao lokalnog heroja u moralnom krstaškom ratu. Iza generičkih uzbuđenja, Holy Spider je ispitivanje mizoginije u cijelom društvu koje se čini još pronicljivijim nakon protesta Mahsa Amini.
The Worst Ones
Ponekad neprofesionalni glumci mogu izgledati krajnje neprirodno na ekranu, ali suprotno je istina u ovoj oštroj, ozbiljnoj, ali lakomislenoj fikciji o djeci i adolescentima u oronulom naselju u sjevernoj Francuskoj. Smisao metadrame je da se pravi studenti regrutuju da na ekranu igraju izmišljene varijacije sopstvenih priča. Upravo to je proces kojim su se bavile redateljice Lise Akoka i Romane Gueret, bivše direktorice kastinga, na snimanju The Worst Ones, čiji ironični naslov upućuje na lošu reputaciju djece koja glume. Dvoje dece i dvoje adolescenata koji ovde glume zadivljujuće, sa ugrađenim prisustvom na ekranu, dok se nose sa bešćutnim, sredovečnim muškarcem koji ih režira i smiju mu se. Dobitnik glavne nagrade u sekciji Un Certain Regard u Cannesu prošle godine, The Worst Ones ima nepretencioznu lakoću, ali postaje promišljen pogled na eksploataciju i voajerizam snimanja stvarnih života.
EO
Kada se poljski cirkus ugasi, jedan od njegovih izvođača, magarac, biva poslan da živi u konjičkom centru. Ali on tamo ne ostaje dugo. Umjesto toga, naš dugouhi heroj korača po Evropi, kroz niz različitih epizoda u različitim žanrovima, kao da gostuje u raznim drugim filmovima. Ono što ujedinjuje njegove pikareskne avanture, koje su inspirisane Au Hasardom Baltazarom Roberta Bresona, jeste njihova tjeskoba zbog čovjekove nečovječnosti prema čovjeku (i čovjekove nečovječnosti prema magarcu), i njihov zapanjujuće psihodeličan rad kamere, montaže i muzike. Jerzy Skolimowski, direktor EO, možda ima 84 godine, ali nikada nije bio angažovaniji ili energičniji. Ove godine nećemo gledati još jedan film koji je tako ekstravagantno bizaran, a opet tako sladak, pun ljubavi i nestašan.
Return to Seoul
Mali film Davyja Choua varljivo je običan u svojoj premisi. Freddie, Koreanka u srednjim 20-ima koja je usvojena kao dijete i odrasla u Francuskoj, putuje u Seul i nevoljko traži svoje rođene roditelje. Ali kako ide dalje, priča skače naprijed dvije godine, zatim pet, i prikazuje Freddiejevo preoblikovanje osjećaja identiteta u neočekivanim, potpuno uvjerljivim zaokretima. Da li je Francuskinja ili Korejka; da li njen izgled izgleda kao grunge studentica ili glam poslovna žena; da li želi da nađe svoju majku ili ne? Park Ji-Min je živahan i drži nas van straže kao Freddie, a Chou nudi svjež i okrepljujući stil. On postavlja priču u obične prostore – uske ulice, kancelarije, restorane – sa uglađenim izgledom i intimnim osjećajem. Originalni engleski naslov bolje prikazuje uzbudljiv vrtlog identiteta filma: Svi ljudi koje nikad neću biti.
Infinity Pool
Najnoviji zapis u rastućem podžanru "bogati ljudi loše se zabavljaju na ostrvu", Infinity Pool blista odsjajima Trougla tuge, menija i staklenog luka, iako je mutniji i otrovniji od bilo kojeg od njih. Alexander Skarsgard glumi problematičnog pisca koji posjećuje ekskluzivno odmaralište na plaži sa svojom bogatom suprugom. Prekasno otkriva da zemlja ima politiku hitnog pogubljenja za određene zločine, a njegov odmor iz pakla od tada postaje sve krvaviji i čudnije. Istina je da i lik i film gube svoj put, ali ovaj vrtlog ekstremne kinematografije dokazuje da je njegova koleginica, Mia Goth (koja je jednako impresivna u Biseru), jedna od najneobičnijih glumica svoje generacije, i da je njegov scenarista i režiser, Brandon Cronenberg, dovoljno talentovan sam po sebi da bismo vjerovatno trebali prestati da ga poredimo sa njegovim ocem, Davidom Cronenbergom.