Tehnologija

Baterije na vodu? Ako ova kompanija uspije u svom naumu, zavladat će svijetom

Zbog nestašice ključnih sirovina za proizvodnju baterija njihovi veliki proizvođači, automobilske kompanije i startupovi posljednjih godina ulažu milijarde u razvoj novih baterija, manje ovisnih o rijetkim sirovinama.

Naime, već postoje baterije koje se mogu proizvesti bez kobalta, u čijoj proizvodnji prednjače Kinezi. One proizvedene bez litija pak još nisu na toj razini da zadovolje potrebe današnjeg tržišta, prenosi Tportal.hr.

Veći izazov

Tesla je svoje nove automobile odlučio opremiti baterijama bez kobalta pa je već u prvom kvartalu ove godine svaki drugi novi automobil kompanije imao takvu litij-željezo-fosfatnu bateriju (LFP).

Osim Tesle, Mercedes-Benz, Volkswagen i Ford planiraju prijeći na LFP, piše Wirtschaftswoche.

Veći izazov je ipak zamijeniti litij, laki metal koji se danas koristi u proizvodnji svih električnih vozila i pametnih telefona.

Da se to ipak može, želi dokazati najveći proizvođač baterija na svijetu, kineski CATL, koji već sljedeće godine na tržište namjerava lansirati bateriju proizvedenu bez kobalta, nikla, ali i litija.

Treba naglasiti da su takve baterije već postojale, ali im je primjena bila iznimno ograničena zbog loših performansi. CATL je taj problem izgleda riješio natrij-ionskim baterijama.

Dvostruko jeftinija

Američki startup Alsym Energy iz Massachusettsa je s druge strane razvio navodno nezapaljivu bateriju na bazi vode za električne automobile, brodove i stacionarna skladišta energije. Trebala bi biti snažna kao standardne litij-ionske baterije s kobaltom, a pritom i dvostruko jeftinija.

Svi korišteni materijali u proizvodnji ovih održivih baterija nezapaljivi su i neotrovni, što olakšava njihovu proizvodnju.

Početkom sljedeće godine Alsym namjerava implementirati svoje prve vodene baterije u automobile klijenata. Ako se njihova tehnologija pokaže dobrom, moglo bi to označiti prekretnicu u industriji električnih automobila.

Clicky