Kina je u augustu spriječila spajanje Intela i Tower Semiconductora vrijedno 5,4 milijardi američkih dolara. To je jako zanimljivo jer Tower ne proizvodi napredne čipove koristeći najnovije tehnologije. Umjesto toga, izrađuje naslijeđene čipove, odnosno, one proizvedene pomoću mnogo starijih tehnologija.
Gotovo četvrtina čipova koji se danas prodaju proizvedena je korištenjem tehnologija iz prošlog stoljeća. Zapravo, većina od oko 500 pogona za proizvodnju čipova koji danas rade diljem svijeta izgrađeni su u prošlom stoljeću.
Naslijeđeni čipovi su barem jednako kritični kao i napredni čipovi u smislu ekonomske važnosti i nacionalne sigurnosti. Oko 95 posto čipova koji se koriste u automobilskoj industriji su stari čipovi. Nekoliko drugih kritičnih industrija, kao one u kojima se porizvode medicinski uređaji, potrošačka elektronika, infrastruktura, industrijska automatizacija i obrana također se uvelike oslanjaju na naslijeđene čipove.
Podosta su zanemarivani prvenstveno jer zarada uglavnom dolazi od skupih naprednih čipova, dok se komodificirani naslijeđeni čipovi često prodaju jeftino. Čipovi izrađeni korištenjem tehnologija prije 2005. čine dvije trećine prodaje, ali samo desetinu ukupnog prihoda industrije čipova.
Očekuje se da će globalno tržište automobilskih poluvodiča rasti za više od 11 posto godišnje u sljedećih nekoliko godina. Međutim, predviđeni godišnji rast u proizvodnji naslijeđenih čipova je samo dva posto. Jednostavno, nije ekonomski privlačno ulagati u naslijeđenu proizvodnju čipova. Zato je Intel htio kupiti Tower i dobiti sve "na gotovo".
I imao je podršku politike jer bi naslijeđeni čipovi uskoro mogli ugroziti američku sigurnost i stratešku autonomiju, ma koliko god to katastrofično zvučalo. S obzirom da se tri četvrtine proizvodnog kapaciteta naslijeđenih čipova nalazi u Tajvanu i Kini, jasna je ovisnost svijeta o te dvije zemlje. Od kojih je jedna u trgovinskom ratu s Amerikancima i želi biti glavna svjetska sila. Američkoj ekonomiji nije u interesu ovisiti o Kini.
To stvara ranjivost za SAD i potkopava povjerenje u lanac opskrbe čipovima, posebno u sektorima odbrane i kritične infrastrukture. Gubitak naslijeđenog tržišta čipova potencijalno može dovesti i do gubitka kritičnih tržišta kao električna mobilnost.
Zato se počelo planirati na državnoj razini, najčešće kroz subvencije i blaže te kratkoročnije kontrole. Inovacija u naslijeđenim čipovima mogla bi pomoći američkim proizvođačima čipova da prežive rat cijenama.