Ako pogledamo istoriju automobilske rasvjete, vidimo da je prvi veliki tehnološki napredak na ovom polju došao krajem 60-ih godina prošlog stoljeća s halogenom žaruljom.
Sistem osvjetljenja automobila kroz povijest je toliko evoluirao da se domet današnjih svjetala udeseterostručio u usporedbi s onima od prije šezdeset godina, tvrdi Euromaster, tvrtka za održavanje vozila. Domet osvjetljenja je prešao s 60 metara prvih halogenih svjetala, koja su već osvjetljavala 50% više od žarulja prije njih, do dometa od 600 metara koji nude najnovija laserska svjetla, prenosi revijaHAK.
Ako pogledamo istoriju automobilske rasvjete, vidimo da je prvi veliki tehnološki napredak na ovom polju došao krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća s halogenom žaruljom. Nakon toga, 1991. godine, po prvi put su se pojavila ksenon prednja svjetla, sustav osvjetljenja koji je nudio veću svjetlosnu snagu i manju potrošnju energije. Međutim, troškovi razvoja ove tehnologije bili su prilično visoki i proizvođači su se odlučili za jeftiniji, pouzdaniji i dugotrajniji sustav: LED diode. LED rasvjeta debitirala je u proizvodnom automobilu 2007., pozicionirajući se kao osnovna tehnologija za druga mnogo modernija i učinkovitija dostignuća, kao što su prilagodljiva prednja svjetla i matrična LED svjetla, dva sustava koji prilagođavaju osvjetljenje vozila uvjetima na cesti.
Tijekom prošlog desetljeća napredak u sustavima automobilske rasvjete rezultirao je laserskim i OLED svjetlima. Laserska svjetla nude još veći kapacitet osvjetljenja, kako u pogledu količine svjetla tako i u dometu jer mogu osvijetliti do 600 metara ispred vozila. S druge strane, OLED svjetla sastavljena su od dioda koje svojom površinom emitiraju homogenu svjetlost, a uz to omogućuju zasebno aktiviranje različitih svjetlosnih modula, čime se daje izvrstan vizualni i estetski identitet pojedinih dijelova automobila. Bez obzira na sustav osvjetljenja vašeg automobila, vrlo je važno da su svjetla uvijek u dobrom stanju, posebno zimi te da su postavljena na odgovarajuću visinu da ne smetaju drugim sudionicima u prometu, a da, s druge strane, osigravaju dobru vidljivost.
S druge strane, aspekt koji često ostaje nezapažen, a koji također utječe na sigurnost na cestama, jest stanje vanjske optike. Treba napomenuti da je materijal od kojeg su izrađene vrlo osjetljiv na vremenske uvjete, pa njihova površina s vremenom može postati potpuno matirana i neprozirna te onemogućuje pravilno projiciranje snopa svjetlosti prema cesti. Kako bi se riješio ovaj problem, preporučuje se poliranje prednjeg svjetla.