Problem utvrđivanja tačne kilometraže kod polovnih automobila nije ništa novo. Brojni automobili, pogotovo oni uvezeni iz drugih zemalja, pojavljuju se s nevjerovatno malom kilometražom.
Istraživanje portala carVertical otkrilo je da automobil s vraćenom kilometražom može koštati i 21 posto više od njegove prave vrijednosti.
Nije tajna da vozači preferiraju automobile s manjom kilometražom, očekujući da će biti u boljem stanju i da neće zahtijevati velike popravke. Pogotovo jer automobili s velikom kilometražom teško pronalaze kupca, osim ako je cijena - povoljna. Zbog toga prodavači s lošim namjerama vraćaju kilometražu automobila, čime umjetno napuhavaju njegovu cijenu i ostvaruju više profita.
Najgora je situacija u Velikoj Britaniji (29 %), Italiji (29 %) i Litvi (25 %), gdje je prosječni porast ovih vrijednost najveći među 15 ispitanih zemalja.
Ukrajina (17 %), Poljska (19 %) i Rumunija (20 %) nalaze se na drugoj strani spektra. No, to su i dalje visoki brojevi koji ukazuju na to da ove prakse možda neće tako skoro izgubiti svoju popularnost.
Što je automobil noviji, to je veći gubitak
Kada je u pitanju krivotvorenje brojača kilometara, iz carVerticala ističu, starost automobila usko je povezana s potencijalnim finansijskim posljedicama za kupca. Vrijedi napomenuti da ovakva obmana, u slučaju 15-godišnjeg automobila s lažnom kilometražom, može povećati vrijednost vozila za prosječno 27 posto.
Konkretno, za svakih 100.000 kilometara skinutih s brojača, kupac može nesvjesno preplatiti približno 2.000 eura. Dakle, ako brojač kilometara pokazuje 200.000 kilometara umjesto stvarnih 400.000, to potencijalno može značiti da će kupac na takvo vozilo potrošiti i do 4.000 eura više.
Iako se ovo povećanje cijene može činiti drastičnim za model iz 2008. godine, ove se vrijednosti izračunavaju na platformi carVertical, gdje korisnici obično više provjeravaju luksuzna vozila, a manje automobile ekonomske klase.
Što je skuplji automobil s vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To naglašava važnost provjere povijesti prije kupnje vozila. Inače bi moglo biti prekasno, a povrat novca od prodavača može biti kompliciran, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Različite marke automobila drugačije reagiraju na vraćanje kilometraže: porast cijene može se kretati od 15 posto za Mazdu i Daciu, i do 27 posto za vozila Land Rover.
Vozači bi mogli potrošiti i do 2.000 eura više za svakih 100 000 vraćenih kilometara pri kupovini automobila marke Dacia. Međutim, druge marke mogu donijeti još veće finansijske gubitke.
Kupci Renaulta mogu izgubiti i do 2.300 eura na svakih vraćenih 100.000 kilometara, kupci Opela – 2.200 eura, a kupci Škode – 4.200 eura. Svakih 100.000 vraćenih kilometara najviše će koštati kupce premium vozila: Audija (6.000 eura), Volkswagena (4.500 eura), BMW-a (7.000 eura) i Mercedes-Benza (10.600 eura).
Vraćanje kilometraže može značajno utjecati na vrijednost automobila, a određene marke automobila i godišta dolaze s izraženim finansijskim gubicima.
Kupci polovnih automobila morali bi provesti temeljite provjere povijesti automobila - od servisne knjižice (ako je ona dostupna), do provjere stvarnog stanja u stanici za tehnički pregled.
Za one koji su uvezeni iz inozemstva, jedan od načina provjere je putem VIN broja (odnosno broja šasije automobila).
U svakom slučaju, prije bilo kakve kupovine polovnog automobila, provjerite sve što možete, kako biste bili sigurni da zaista dobivate ono što plaćate.