pregled po brendovima

Kupujete polovan automobil? Dobro pazite na kilometražu kako ne biste izgubili novac

Problem utvrđivanja tačne kilometraže kod polovnih automobila nije ništa novo. Brojni automobili, pogotovo oni uvezeni iz drugih zemalja, pojavljuju se s nevjerovatno malom kilometražom.

Istraživanje portala carVertical otkrilo je da automobil s vraćenom kilometražom može koštati i 21 posto više od njegove prave vrijednosti.

Nije tajna da vozači preferiraju automobile s manjom kilometražom, očekujući da će biti u boljem stanju i da neće zahtijevati velike popravke. Pogotovo jer automobili s velikom kilometražom teško pronalaze kupca, osim ako je cijena - povoljna. Zbog toga prodavači s lošim namjerama vraćaju kilometražu automobila, čime umjetno napuhavaju njegovu cijenu i ostvaruju više profita.

Najgora je situacija u Velikoj Britaniji (29 %), Italiji (29 %) i Litvi (25 %), gdje je prosječni porast ovih vrijednost najveći među 15 ispitanih zemalja.

Ukrajina (17 %), Poljska (19 %) i Rumunija (20 %) nalaze se na drugoj strani spektra. No, to su i dalje visoki brojevi koji ukazuju na to da ove prakse možda neće tako skoro izgubiti svoju popularnost.
Što je automobil noviji, to je veći gubitak

Kada je u pitanju krivotvorenje brojača kilometara, iz carVerticala ističu, starost automobila usko je povezana s potencijalnim finansijskim posljedicama za kupca. Vrijedi napomenuti da ovakva obmana, u slučaju 15-godišnjeg automobila s lažnom kilometražom, može povećati vrijednost vozila za prosječno 27 posto.

Konkretno, za svakih 100.000 kilometara skinutih s brojača, kupac može nesvjesno preplatiti približno 2.000 eura. Dakle, ako brojač kilometara pokazuje 200.000 kilometara umjesto stvarnih 400.000, to potencijalno može značiti da će kupac na takvo vozilo potrošiti i do 4.000 eura više.

Iako se ovo povećanje cijene može činiti drastičnim za model iz 2008. godine, ove se vrijednosti izračunavaju na platformi carVertical, gdje korisnici obično više provjeravaju luksuzna vozila, a manje automobile ekonomske klase.

Što je skuplji automobil s vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To naglašava važnost provjere povijesti prije kupnje vozila. Inače bi moglo biti prekasno, a povrat novca od prodavača može biti kompliciran, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Različite marke automobila drugačije reagiraju na vraćanje kilometraže: porast cijene može se kretati od 15 posto za Mazdu i Daciu, i do 27 posto za vozila Land Rover.

Vozači bi mogli potrošiti i do 2.000 eura više za svakih 100 000 vraćenih kilometara pri kupovini automobila marke Dacia. Međutim, druge marke mogu donijeti još veće finansijske gubitke.

Kupci Renaulta mogu izgubiti i do 2.300 eura na svakih vraćenih 100.000 kilometara, kupci Opela – 2.200 eura, a kupci Škode – 4.200 eura. Svakih 100.000 vraćenih kilometara najviše će koštati kupce premium vozila: Audija (6.000 eura), Volkswagena (4.500 eura), BMW-a (7.000 eura) i Mercedes-Benza (10.600 eura).

Vraćanje kilometraže može značajno utjecati na vrijednost automobila, a određene marke automobila i godišta dolaze s izraženim finansijskim gubicima.

Kupci polovnih automobila morali bi provesti temeljite provjere povijesti automobila - od servisne knjižice (ako je ona dostupna), do provjere stvarnog stanja u stanici za tehnički pregled.

Za one koji su uvezeni iz inozemstva, jedan od načina provjere je putem VIN broja (odnosno broja šasije automobila).

U svakom slučaju, prije bilo kakve kupovine polovnog automobila, provjerite sve što možete, kako biste bili sigurni da zaista dobivate ono što plaćate.

Clicky