Nakon što se godinama uzaludno pokušavao okrenuti zdravijim proizvodima kao što su hummus, jogurt ili kombucha, Pepsi se odlučio vratiti prijašnjim proizvodima – dobrom starom čipsu i zašećerenom piću po kojem kompanija nosi ime.
Doduše, nisu odustali od toga da svoje flagship proizvode naprave zdravijima – Wall Street Journal piše kako se u sjedištu kompanije u Texasu nekoliko puta sedmično okuplja tim od deset stručnjaka koji za cilj ima smanjiti količinu soli u poznatom čipsu Lays, ali da to potrošači ne primijete te da ga i dalje smatraju jednako ukusnim kao i onda kad je bio nezdraviji.
Ocjenjuju preko 27 atributa različitih vrsta prženih krompirića kod kojih se klasična sol mijenja nekim drugim okusima i dodacima te proučavaju kako okus za njima ostaje u ustima, osjeti li se ulje, imaju li zemljani okus…
Tehnika korištenja slanih kristala umjesto klasične soli Pepsiju je poznata već desetak godina, a kroz vrijeme se kompanija preusmjerila i na pokušaje da reformulira i svoje gazirano piće kako bi mu smanjila udio šećera.
Nakon što je 2018. godine na čelo kompanije došao novi predsjednik Uprave Ramon Laguarta ti su se pokušaji ubrzali pa je tako Laguarta povećao godišnji budžet za marketing najpopularnijih brendova, organizirao nove proizvodne linije te povećao ulaganja u razvoj i istraživanje.
Dakle, kompanija se opet vratila svojim starim, nezdravim brendovima no s namjerom da ih napravi prihvatljivijima, a Laguarta tvrdi da su u tome uspjeli.
Posebni krompir
Naime, dok limenka Pepsi na američkom tržištu i dalje ima 150 kalorija odnosno čak 9.4 čajnih žličica šećera, na kineskom, francuskom, meksičkom i južnoafričkom tržištu kalorije su smanjene na sto dok verzija Pepsi namijenjena britanskom tržištu, koje je počelo drastično regulirati mogućnost reklamiranja nezdravih proizvoda, sada već ima 59 kalorija.
Glavni čovjek kompanije kaže kako želi da njihov Lays chips na američkom i drugim tržištima uskoro bude napravljen od krumpira uzgojenog posebnim metodama, pripremljen u tvornicama koje ne koriste vodu iz javne mreže te procesuiran s manjim količinama soli i masnoće. Namjera je pakirati ih u razgradivu ambalažu te do trgovina dovoditi električnim vozilima.
Zasad mu dobro ide, barem kad su u pitanju finansijski rezultati – kompanija je između 2018. i 2022. godine povećala prihode za 34 posto, vrijednost dionica porasla je za 71 posto, a zahvaljujući pandemiji, prodaja njihovih najpoznatijih brendova rapidno je porasla, čak i nakon što su značajno digli cijene proizvoda.
Iako nutricionisti hvale pokušaj Pepsija da svoje nezdrave proizvode učine boljima, upozoravaju kako postoji limit koliko soli možete "izvaditi" iz čipsa prije nego što on postane bljutav.
Jedini pravi put za njih je potpuni prelazak s procesuirane hrane na namirnice kao što su orašasti plodovi, voće i povrće, posebno u državi u kojoj se broj osoba s dijabetesom posljednje desetljeće utrostručio i dosegnuo 537 miliona odnosno čak 10.5 posto populacije.
Prije Laguarte, tadašnja šefica Pepsi Indra Nooyi tim se problemima zamarala od ranih dvijetisućitih kad su brojne države počele uvoditi poreze na slatka pića, a potrošači postajali sve svjesniji potrebe za zdravijom prehranom.
Pepsi je na tržište počeo izbacivati cijeli niz zdravih proizvoda od kojih su mnogi doživjeli neuspjeh – pokazalo se, naime, da iako potrošači tvrde kako žele jesti zdravije, u stvarnosti zapravo radije odaberu čips umjesto orašastih plodova.
Drugačiji princip
Prodaja zdravih proizvoda pred kraj mandata Nooyi činila je 27 posto prihoda kompanije, no Laguarta je zauzeo drugačiji princip.
Rođen je u Barceloni te govori čak šest jezika, a prije Pepsija, radio je u proizvodnji lizalica, konkretno za Chupa Chups.
Pepsiju se pridružio 1996., a potom polako napredovao do predsjednika Uprave te kompaniju preuzeo u trenutku kad je ona na području Sjeverne Amerike praktički bila anemična nakon što su svi napori kompanije bili usmjereni na proizvode kao što su flaširana voda ili gazirana limunada.
Laguarta je brzo politiku štednje odlučio zamijeniti investiranjem – kupio je nove kamione, proširio tvornice i dodavao nove proizvodne linije, oživio sjevernoameričko tržište te drastično povećao prodaju i to ne samo nezdravih nego i mnogih zdravih proizvoda.
Kompanija se zatim počela agresivno širiti i u segmentu energetskih pića, investirala u startup te doživjela brojne uspjehe i nešto manje neuspjeha.
Plan im je da do 2025. godine 67 posto njihovih pića sadrži manje od sto kalorija na 330 mililitara, a 75 posto proizvoda iz segmenta hrane da ne sadrži više od 1.3 miligrama soli na kaloriju.
Lays chips na američkom tržištu trenutno za 20 posto prelazi preporuke Svjetske zdravstvene organizacije po pitanju soli koje na stop grama čipsa treba biti najviše 500 miligrama. Porcija od 28 grama trenutno tako sadrži 170 miligrama soli.
Laguarta inače živi u Greenwichu, a posebno je ponosan na suprugu Mariu Soler koja je uz pomoć Pepsijevih proizvoda reformulirala nekoliko klasičnih recepata – recimo, španski omlet koji se u originalnoj verziji radi s krompirom, ali Soler radije koristi Lays chips.
"Divno, to su ti a-ha trenuci za potrošača", kazao je Laguarta za WSJ.