Ukrajinska tajna služba (SSU) je objavila kako istražuje umiješanost uprave državne firme Antonov u uništenje najvećeg aviona na svijetu AN-225 Mrija (San). Avion je u potpunosti uništen u napadu ruske vojske na ukrajinski aerodrom u Hostomel nedaleko Kijeva. Evo što je dosad utvrdila ukrajinska tajna služba oko uništenog Antonova, jedinstvenog transportnog aviona.
SSU je objavio na društvenim mrežama da je istragom utvrđeno kako dužnosnici državne firme Antonov nisu poduzeli odgovarajuće korake za očuvanje aviona. Uz to, sigurnosna služba ističe da su pojedini zaposlenici Antonova duže vrijeme ometali ukrajinske obrambene snage u organiziranju zračne i kopnene odbrane aerodroma u Hostomelu.
Vojni obveznici
''Sve je to dovelo do uništenja An-225 i nekoliko drugih aviona'', stoji u objavi SSU-a.
Ukrajinska tajna služba je poručila kako istražuje sve detalje oko uništenja nekada najvećeg aviona na svijetu. U toku su vještačenja nakon kojih će se donijeti daljnje odluke. SSU je izvijestio i da su tokom istrage otkriveni i drugi zločini te precizira kako je bivši glavni direktor Antonova Serhij Bičkov razotkriven u organiziranju ilegalnog prebacivanja ukrajinskih vojnih obveznika preko granice.
''Prema rezultatima istrage, državni dužosnik je u martu ove godine dostavio Državnoj graničarskoj službi popis radnika firme koji će putovati u inozemstvo radi održavanja aviona. Na popisu su bile i osobe koje nisu zaposlenici Antonova, a među njima i direktorov bliski rođak. Na taj način su pobjegli preko granice pod krinkom stručnjaka za konstrukciju aviona'', izvijestio je SSU.
Ranije je objavljeno da su kao rezultat neprijateljstava na području zračne luke Kijev-Antonov-2 u Hostomelu uništena tri aviona firme Antonov Airlines, uključujući An-26, An-74 i An-225, a još pet ih je oštećeno. To uključuje avione An-12, An-22, An-28, An-132D i An-124-100-150. Također su oštećeni hangari i infrastruktura poduzeća.
Državna firma Ukroboronprom, u čijem sastavu djeluje i Antonov, objavio je krajem marta Bičkovljevu suspenziju. Razlog za to bila je započeta istraga temeljena na podacima objavljenima u medijima. Ukroboronprom je naglasio da na sve moguće načine pomaže SSU-u u otkrivanju svih nezakonitih radnji.
Bičkov je krajem marta pokrenuo međunarodnu kampanju putem društvenih mreža u kojoj je pozvao sve ljubitelje najvećeg aviona na svijetu da se pridruže prikupljanju novca kako bi se on obnovio.
Gubitak aviona
''Gubitak legendarnog aviona kao jednog od simbola modernog doba je nedopustiv. Moramo početi raditi na oživljavanju vodećeg transportnog aviona koji je postavio 240 svjetskih rekorda. Predlažemo osnivanje međunarodne fondacije za njegovu obnovu'', zapisao je tada Bičkov na Facebook stranicama Antonova. Objavio je i bankovni račun za uplatu donacija.
An-225 je bio strateški transportni avion konstrukcijski prilagođen za prijevoz sovjetskog svemirskog broda Buran. Prvi put je poletio 21. decembra 1988. Bila su naručena dva aviona, ali je u upotrebi ostao samo jedan koji je uništen u prvim danima ruske agresije. Mogao je prevoziti do 250 tona tereta smještenog u trup ili do 200 tona tereta pričvršćenog na vanjski gornji dio trupa.
Prvi komercijalni let An-225 je zabilježen u januaru 2002., kada je iz Stuttgarta za Oman prevozio 216.000 obroka pripremljenih za američke vojnike stacionirane na Bliskom istoku. Uz to, avion je prevozio i lokomotive i generatore te humanitarnu pomoć. U novembru 2013. Je sletio na Pleso kako bi prevezao Končarov transformator na Filipine.