Najnoviji i najskuplji ratni brod američke mornarice, nosač aviona Gerald R. Ford, vrijedan 13 milijardi dolara, "još nije pokazao da se može učinkovito" obraniti od protubrodskih projektila i drugih prijetnji, stoji u novoj procjeni ureda Pentagona za testiranje.
"Šareni" učinci presretača projektila, radara i sustava za distribuciju podataka na testiranom brodu ograničili su sposobnost uništavanja modela nadolazećeg oružja, iako su senzorski sustavi "na zadovoljavajući način detektirali, pratili i pogađali ciljeve", prema izvješću koje je Bloomberg News, kako se navodi, dobio prije njegove objave, prenosi "The Telegraph".
A nedavni šok-testovi za procjenu ranjivosti ključnih sustava "utvrdili su više nedostataka u dizajnu, koji prethodno nisu otkriveni", naveo je Pentagonov ured za testiranje.
Iskaču nedostaci
U izvješću se navodi da je mornarica već identificirala nekoliko mogućnosti za poboljšanje nove klase nosača zrakoplova po pitanju "podvodnih prijetnji".
Nedostaci koji uporno 'iskaču' potkopavaju nade mornarice da će uspjeti Gerald R. Ford prikazati kao prvi u novoj klasi nosača na nuklearni pogon koji mogu promicati američku moć na globalnoj razini i koji su borbeno sposobniji, pouzdaniji i ekonomski pristupačniji od klase Nimitz, koju trebaju zamijeniti.
Najnovija procjena znači i nova pitanja za dužnosnike Pentagona i zastupnike o tome u kojoj će mjeri mornarica pokazati poboljšanja prije nego što Ford bude raspoređen sredinom rujna na svoju prvu patrolu sa zrakoplovima i pratećim plovilima.
U izvješću, koje sadrži neklasificirane i "kontrolirane neklasificirane" informacije i koje je proslijeđeno mornarici, utvrđeno je kako je u ovom trenutku moguća "samo ograničena procjena" učinkovitosti borbenog sustava. Navodi se da Nickolas Guertin, novi voditelj ureda za testiranje, planira poslati Kongresu privremeno izvješće o Fordovim sposobnostima samoobrane do 30. rujna.
Zapovjedništvo mornaričkih sustava na moru u priopćenju je pozdravilo što je dobilo priliku pregledati izvješće i dati svoje komentare na nacrt procjene. "Općenito", navodi se, nedavna testiranja nosača nakon isporuke "ukazuju da opada rizik utjecaja pouzdanosti sustava na ispunjavanje misije".
Nalaženje odgovora na pitanja koja izazivaju zabrinutost u vezi Fordovih obrambenih sustava - s njegovim dvopojasnim radarom, uslagivanjem podataka te drugim naprednim sposobnostima - postaje još hitnije budući da Kina povećava svoje flote patrolnih brodova, fregata, krstarica i konvencionalnih podmornica s naprednim protubrodskim krstarećim projektilima.
Kvarovi topničkog sistema
Tri dosadašnja mornarička testiranja Fordovog sustava samoobrane na specijaliziranom brodu dizajniranom za procjenu tih performansi, "nisu prikladna za procjenu sposobnosti borbenog sustava protiv nadzvučnih protubrodskih krstarećih projektila i podzvučnih manevarskih projektila, a nisu planirani budući testovi protiv prijetnji, koji bi mogli pružiti dodatne podatke”, navodi ured za testiranje.
Dio brodskog topničkog sustava, naveo je ured za testiranje, imao je brojne kvarove vezane uz pouzdanost, koji su u nekoliko slučajeva spriječili sustav da izvrši misiju.
Nakon niza dodatnih evaluacija i uvježbavanja Fordovih zračnih snaga, plan je da nosač krene u više operacija s većim brojem saveznika do kraja ljeta, rekao je novinarima kontraadmiral James Downey, izvršni časnik programa mornarice za nosače zrakoplova.
Downey kaže kako je mornarica sigurna u borbene sustave broda, testovi na moru su provedeni i procijenjeni i dodijeljen je certifikat što se tiče područja borbenih sustava.
Ured za testiranje naveo je da Ford vjerojatno neće postići svoj cilj u odnosu na broj naleta koje može izvesti u od 24 sata, zaključivši da je "temeljen na nerealnim pretpostavkama".
Ne radi ni elektromagnetski katapult
Također je rečeno da je tijekom 8.157 polijetanja i povrataka zrakoplova tijekom prošle godine, novi elektromagnetski sustav katapulta na nosaču, koji je izradio General Atomics, pokazao pouzdanost na 272 lansiranja, odnosno znatno ispod potrebnih 4.166.
Također, njegov sustav za zaustavljanje zrakoplova nakon slijetanja, pokazao je stopu pouzdanosti na 41 slijetanju, što je "znatno ispod zahtjeva od 16.500", naveo je ured za testiranje.
Zapovjedništvo mornaričkih sustava na moru izjavilo je da je tijekom Fordovog nedavnog boravka na moru, nosač zrakoplova dovršio sva potrebna testiranja, obavio posao prije plana, poboljšao pouzdanost sustava za nove tehnologije, a služio je kao platforma za provođenje kvalificiranja pilota na nosaču zrakoplova na Istočnoj obali za više od 400 novokvalificiranih i prekvalificiranih pilota.
Više od 8.100 operacija lansiranja i slijetanja, priopćilo je zapovjedništvo, ističu sve veće sposobnosti Forda i pružaju sve veće povjerenje u to da će potpuno obučena posada Forda i zračne snage na njemu postići potrebnu stopu proizvodnje letova.