Izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg danas je objavio da će njegova kompanija promijeniti ime u Meta. Društvena mreža će zadržati ime te će od sada kompanija Meta biti vlasnica tri velika brenda: Facebook, Instagram i WhatsApp.
"Trenutno je naš brend toliko čvrsto povezan s jednim proizvodom da nikako ne može predstavljati sve ono što radimo danas, a kamoli u budućnosti", rekao je Zuckerberg.
Sve aplikacije i tehnologije će biti objedinjene pod jednim brendom, a korporativna struktura kompanije se neće mijenjati, naglasio je.
Zuckerberg je predstavio i niz novih koncepata namijenjenih metaverzumu. Naveo je da će metaverzum omogućiti slanje holografske slike osobe na koncert s prijateljem koji je zapravo na koncertu, sjedenje za virtualnim stolovima za sastanke s kolegama ili igranje igara s prijateljima.
"Na početku smo novog poglavlja interneta"
Zuckerberg je na svom Facebook profilu objavio godišnje pismo. U njemu je naveo da metaverzum neće napraviti jedna kompanija, nego niz pojedinaca i programera koji će stvarati nova iskustva i virtualnu robu.
"Naša uloga je samo ubrzati stvaranja potrebnih tehnologija, društvene mreže i alate koji će pomoći udahnuti život u metaverzum", piše.
"Na početku smo novog poglavlja interneta, a to će biti i novo poglavlje za našu kompaniju", napisao je Zuckerberg na početku.
"U metaverzumu ćete moći učiniti gotovo sve što možete zamisliti - okupljati se s prijateljima i porodicom, raditi, učiti, igrati se, kupovati, stvarati - a moći ćete doživjeti i potpuno nova iskustva koja se zapravo ne uklapaju u naše dosadašnje percepcije računala i pametnih telefona", piše.
"Ovo će vam otvoriti nove mogućnosti bez obzira gdje živite"
U budućnosti ćete se moći odmah teleportirati u obliku holograma kako biste bili u uredu bez putovanja na posao, na koncertu s prijateljima ili u dnevnoj sobi svojih roditelja, piše šef Facebooka.
"To će vam otvoriti nove mogućnosti bez obzira gdje živite. Imat ćete više vremena za ono što vam je važno, a skratit ćete vrijeme koje provodite u prometu, kao i emisije ugljikovog dioksida."
Alate i uređaje za pristup i stvaranje metaverzuma će prodavati za najnižu moguću cijenu kako bi mu što veći broj ljudi imao pristup, tvrdi Zuckerberg.
"Na prvom mjestu će biti metaverzum, a ne Facebook"
Mnogim tehnološkim tvrtkama je fokus na načinu na koji ljudi komuniciraju s tehnologijom, nama je uvijek fokus bio na izgradnji tehnologije koja će pomoći ljudima da komuniciraju međusobno, navodi.
"Od sada će nam na prvom mjestu biti metaverzum, a ne Facebook. To znači da vam s vremenom više neće trebati profil na Facebooku kako biste mogli koristiti naše ostale usluge. Kad se naš novi brend bude pojavljivao u našim proizvodima, nadam se da će ljudi širom svijeta upoznati brend Meta i budućnost za koju se zalažemo", piše Zuckerberg.
"Izgradili smo stvari koje su spojile ljude na nove načine. Naučili smo lekcije iz borbe s teškim društvenim problemima i života pod zatvorenim platformama. Sada je vrijeme da iskoristimo sve što smo naučili i pomognemo u izgradnji sljedećeg poglavlja", piše.
"Ovome posvećujem našu energiju - više od bilo koje druge kompanije na svijetu. Ako je ovo budućnost koju želite vidjeti, nadam se da ćete nam se pridružiti. Budućnost će biti bolja od svega što možemo zamisliti", zaključuje Zuckerberg na kraju pisma.
Šta je metaverzum?
Metaverzum je široki pojam koji se uglavnom odnosi na virtualne svjetove koji su dostupni većem broju ljudi, a nalik su stvarnom životu. U njih se ulazi putem interneta.
Riječ metaverzum skovao je pisac Neal Stephenson u svom romanu Snow Crash iz 1992. godine.
Zuckerberg ga opisuje kao "virtualna okruženja" u koja se može ući umjesto da ih se samo promatra preko ekrana. U principu je svijet beskrajnih, međusobno povezanih virtualnih zajednica gdje se ljudi mogu sastajati, raditi i igrati služeći se različitim uređajima i pomagalima.
Metaverzum će uključivati i kupovinu i društvene mreže, kaže Victoria Petrock, analitičarka koja prati tehnologije u razvoju, prenosi agencija AP.
"Radi se o sljedećoj evoluciji u povezivanju gdje će se sve ove stvari početi spajati u jednom paralelnom univerzumu tako da živite virtualni život na isti način kako živite svoj fizički život", rekla je Petrock.
Međutim, analitičar za praćenje trodimenzionalnih tehnologija u tvrtki Gartner Toung Nguyen napominje da je "teško definirati nešto što još nije ni kreirano".
Microsoft također najavljuje stapanje fizičke i virtualne stvarnosti.