Prije tačno mjesec dana smart, marka gradskih mikroautomobila je navršila više od 9.000 dana, a u povodu svoje 25. godišnjice pionirska marka osvrće se na brojne prekretnice šarene karijere u automobilskoj industriji.
Od neustrašivog preispitivanja rješenja za urbanu mobilnost sa svojim praktičnim gradskim automobilima do odgovora na suvremene potrebe mobilnosti sa svojom novom smart generacijom potpuno električnih kompaktnih SUV-ova, marka je ostavila svoj pečat inovativnim i jedinstvenim proizvodima, a ovogodišnjim lansiranjem na tržište potpuno novog modela smart #1 u 13 evropskih zemalja, smart nastavlja pisati svoju historiju s jasnom predanošću električnom pogonu, ostajući seizmograf duha vremena kakav je uvijek bio.
'Oduvijek je srž smarta bila iznenaditi nekonvencionalnim konceptima koji daju odgovor na izazove urbane mobilnosti', kaže Dirk Adelmann, izvršni direktor smart Europe GmbH.
'S našom novom generacijom vozila, nastavljamo sazrelo poimanje pametnog duha iz proteklih 25 godina.'
1998.- 2023.: Postavljanje tona za buduću mobilnost
Daleko ispred svog vremena, prvi koncept iznimno kompaktnog automobila razvio je Mercedes-Benz 1972. kao odgovor na sve veće gužve u gradovima kao i sve veće zagađenje zraka. Nakon razdoblja daljnjih koncepata malih automobila poput 'Nahverkehrsfahrzeug' (prigradsko vozilo), skraćeno NAFA, 1981. i sveobuhvatnog partnerstva između Daimlera i osnivača grupe Swatch Nicolasa Hayeka, ideja je postala stvarnost i zauvijek promijenila lice urbane mobilnosti: 1998. , prvi model fortwo city coupé nove marke sišao je s proizvodne trake. Počevši s ovom neuobičajenom idejom, smart je u proteklih 25 godina ponudio raznoliku ponudu izvanrednih vozila, uključujući smart forfour, smart crossblade i smart roadster.
Budući da je smart bio prvi proizvođač automobila koji je u potpunosti prešao s vozila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem na baterijska električna vozila (BEV) 2019., razvoj smart fortwo electric drive-a bio je još jedna revolucionarna prekretnica u historiji marke. Još 2007. godine 100 električnih prototipova potpuno električnog fortwo testirano je na ulicama Londona.
Godinu dana kasnije isporučeni su prvi automobili za kupce koji su otvorili put električnoj budućnosti na međunarodnoj razini. Priča o održivoj mobilnosti usmjerena prema budućnosti, čije je novo poglavlje otvoreno svjetskom premijerom potpuno novog smarta #1 2022., prvog proizvoda iz cijele porodice inteligentnih, potpuno električnih premium vozila koja će uslijediti.
Jedinstvenu marku i njenu uzbudljivu evoluciju omogućile su osobe s predanom vizijom, koje su se udružile u zajedničkom stvaranju - ne samo za uistinu poseban automobil, već i za stvaranje nove kulture mobilnosti. Kreativci poput Jeremyja Scotta i Freddyja Reitza uspostavili su reputaciju automobila kao poveznice između istomišljenika s optimističnim pogledom na budućnost.
Nasljeđe koje će se također nastaviti u novoj arhitekturi marke Mercedes-Benz i Geely Automotive: ove će godine međunarodno poznati grafički dizajner Stefan Sagmeister izraditi šest umjetničkih djela isključivo za smart, koja će također biti predstavljena u ekskluzivnoj knjizi stolova za kavu kao putujuća izložba.
Objavljena u povodu 25-godišnjice brenda, knjiga za stolić 'Uvijek nekonvencionalno' podsjeća na prekretnice brenda i nadahnjuje svoje čitatelje vizionarskim pričama, umjetnošću i izvanrednim slikama.
smart turneja po evropskim zemljama
Lansiranjem ovog iznimnog kolekcionarskog primjerka, omogućuje se uranjanje u nekonvencionalni svijet smarta sa svim svojim proizvodima, ljudima i neispričanim pričama. Knjiga stolića za kavu bit će prvi put predstavljena evropskoj javnosti na sajmu IAA (5.-10. septembra) u Münchenu, gdje će posjetitelji također moći zaviriti u potpuno novo ograničeno vozilo u povodu 25-godišnjice.
Još jedan vrhunac obilježavanja godišnjice je premijera izložbe na turneji koja će se zaustaviti u raznim evropskim zemljama nakon svoje prve prezentacije na IAA. Na izložbi posjetitelji mogu pratiti historiju marke od prvih konceptnih automobila do danas.
Kako bi zaokružili slavlje, brend poziva svoju vjernu zajednicu entuzijasta na novo izdanje dobro uhodanog događaja 'smart times' koji je prvi put održan 2001. Rekord za najveći broj učesnika postavljen je 2016. kada se preko 3000 smart obožavatelja i pratitelja okupilo u Hamburgu, u Njemačkoj.